Bijbel leesrooster // Maar dan haalbaar

bijbel leesrooster

Hoe vaak zie jij je Bijbel liggen en denk je: “Oef daar zou ik eigenlijk best eens wat vaker wat mee willen doen?” Veel vrouwen hebben hier last van.. In de drukte en hectiek van alle dagen verwachten we van onszelf dat we dagelijks eigenlijk toch best een stuk lezen. Maar van wie moet dat eigenlijk?? Het zette mij in ieder geval aan het denken dat ik wellicht mezelf een onhaalbaar doel op leg en het wellicht tijd werd voor een wat ander soort Bijbel leesrooster.

Bijbel lezen is geen moeten

Zo vaak heb ik mij een loser gevoeld, omdat ik niet elke ochtend christelijk aan het ontbijt m’n Bijbel open sloeg en mij voedde met Gods woord voor een nieuwe dag… Zo vaak heb ik naar m’n Bijbel gekeken en vooral een oordeel naar mezelf uitgesproken. Ik deed het niet goed, ik moest vaker lezen, ik moest het beter onthouden… Ik moet, ik moet, ik moet.

Kwam Jezus niet precies om ons vrij te maken van al het moeten en een relatie met ons te hebben? Toen ik moeder werd verdween mijn stille tijd en Bijbel lees routine helemaal, ik had er geen grip meer op. Tot dat iemand tegen mij zei: “Denk je dat God niet weet dat je leven nu veranderd is? Hij heeft dan een nieuwe manier voor je en verwacht niet dat je nog steeds hetzelfde kunt doen.” WOW! Dikke eye-opener vond ik dat! Wat voelde ik aan alle kanten dat het tijd werd voor een meer low key benadering van Bijbel lezen. Een vorm waarin het niet zozeer draait om het aantal hoofdstukken dat je kunt afvinken, maar veel meer gaat over de quality time die je kunt pakken met Hem.

Mijn eigen Bijbel leesrooster

Om mij heen merkte ik de herkenning voor het zoeken naar een nieuwe vorm. Een vorm van Bijbel lezen die niet zozeer draait om de kilometers, maar veel meer over de relatie met God en hoe je die kunt verdiepen. Maar waar vond ik dat Bijbel leesrooster? Ik vond het niet en dus besloot ik het zelf te maken! Een Bijbel leesrooster waarin je geen lappen tekst hoeft te lezen. Ik vind soms 1 vers per week al een uitdaging… Can I get an amen?!

Als je je hebt ingeschreven voor de ‘Letter of Delight’ is dit hele verhaal waarschijnlijk niet nieuw voor je. Ik maakte namelijk speciaal voor deze maandelijkse goodiebag mail een Bijbel leesrooster voor afgelopen zomer. Vier weken lang, elke week 1 vers/hoofdstuk uit de Bijbel. Het idee is simpel: Plan 1 moment voor jou en God per week. Ga zitten, maak het jezelf gemakkelijk met een lekker drankje, fijn kaarsje etc. Maak het echt een fijn momentje.

Meditatief bijbel lezen

Het is een meditatieve vorm van Bijbel lezen. Vertrouw erop dat God het je gaat laten zien in dat moment. Het Bijbel leesrooster is meer bedoeld om je een keer op weg te helpen en kennis te laten maken met mijn ontdekte vorm van stille tijd.

Je kunt het Bijbel leesrooster HIER downloaden.

Ik wens je er heel veel plezier en zegen mee! Mocht je vragen hebben of iets willen delen n.a.v. deze blog of het Bijbel leesrooster voel je dan altijd vrij om contact met mij op te nemen 🙂

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *